SintLucasLoods6 Home2021

Overzichtstentoonstelling 5 – 7 november 2021

Kunstenaarsvereniging Sint Lucas is 140 jaar oud, maar springlevend! En dat vieren we met een overzichtstentoonstelling van het werk van de leden van de vereniging.

Sint Lucas is in 1880 opgericht door studenten van de Rijksacademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam. Bekende leden van de vereniging waren onder meer Jan Toorop, Piet Mondriaan, Jan Sluijters en Willem Witsen.

Door de pandemie moest de in het jubileumjaar 2020 geplande overzichtstentoonstelling worden uitgesteld. Deze vindt daarom dit jaar plaats.

Voorvertoning

Op deze website is meer informatie te vinden over de kunstenaars.
Bekijk de hieronder geplaatste video’s om een eerste indruk te krijgen van het werk van onze leden.
Met dank aan Karin Hovius voor haar video bijdrage en Nynke Vissia voor haar ontwerp van het Lustrum affiche

Expositie in Loods 6

Kom kijken naar de diverse en verrassende werken van de bij Sint Lucas aangesloten kunstenaars.

Alle 48 leden van Sint Lucas doen mee aan deze expositie.

Adres: Loods 6 KNSM laan 143 te Amsterdam.

Openingstijden

• Feestelijke opening vrijdag 5 november van 18.00 uur tot 21.00 uur inclusief een mooi symbolisch dansoptreden van ‘The Melting Body’ startend rond 18:30.
  • Vrijdag 5 tot en met zondag 7 november van 10.00 uur tot 18.00 uur
the melting body

The melting body

lustrumboek sint lucas

Lustrumboek

Kunstenaarsvereniging Sint Lucas bestaat 140 jaar.
Ter gelegenheid hiervan is een full color lustrumuitgave verschenen, waarin alle 47 leden zich in beeld en woord presenteren.
Het rijk geïllustreerde boek is te bestellen bij het secretariaat.

• Ledenprijs € 10,-
  • Niet-leden € 12,50.
  • Verzendkosten € 5,15.

Vermeld bij uw bestelling uw naam, postadres en eventueel factuuradres en het aantal boeken wat u wil bestellen.